Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 3 oktober 2011

Gedeputeerde Staten handelen in strijd met beschikking

Wim Pieper zond me onderstaande brief.





Joop Zijlstra had 'm ook ontvangen. Zijn commentaar heb ik bijgevoegd.  

Waarde Wim Pieper,

Leuk dat ik weer eens wat van je verneem, al is het maar via een afschrift.
Nu dan je bericht: “GS handelt in strijd met beschikking.”
Was het maar waar. GS lijkt globaal gezien te ‘stelen op klaarlichte dag’, maar het ambtelijke topje excellenties in Arnhem heeft het zo slim voorbereid, verpakt en ingekleed dat GS toch kan zeggen: ‘hoe kom je erbij?’ Jij kunt dan weer opnieuw gaan stormlopen tegen de plaatselijke bestuurders, maar die zijn blind of willen/kunnen niet reageren cq laten zich inpakken en zien jou daarom niet staan (net zo min als mij trouwens. Ze moeten dat overigens maar mooi zelf weten). Hier en nu aangeven hoe het wel precies in zijn werk is gegaan en wat zou kunnen gedaan, voert me voor dit moment te ver. Maar het onwaarachtige spelletje is niet zo moeilijk te doorzien. Staaltje witteboordencriminaliteit: ‘jouw geld in mijn zak’. Ik ben al een eindje gevorderd op dat pad, maar ik weet dat het nog wat duren kan voor iemand hogerop ingrijpt.
(met cc aan wethouder Ron König en burgemeester Petra van Wingerden.)
In een mailtje aan mij voegt Joop nog toe:

Tragisch is de hoofse knik van GS naar de ‘adellijke’ familie in Zenderen. GS wil de N348 verleggen ten bate  van het particuliere park van de familie met geld van de overheid (ten detrimente van de inwoners van Dieren).   Mundus vult decipi*. Tot nu toe tenminste, tot we ons met gezamenlijke kracht verzetten. J.Z. 
*De wereld wil bedrogen worden.

1 opmerking:

  1. J. Zijlstra, Ellecom4 oktober 2011 om 10:44

    Dat 'in Zenderen' is een vergissing', het moet zijn 'in Delden'. De activiteiten van de familie betreffende de landgoederen Twickerl en Hof te Dieren zijn gebundeld in de stichtinmg Twickel in Delden, met bijkantoor in Dieren.

    BeantwoordenVerwijderen