Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 19 december 2011

Middachten - Provinciehuis

Door: Joop Zijlstra

Ellecom, 19 december 2011

Aan Middachten
Brief mutatis mutandis,
eerder als email verzonden.

L.S.,

Bijgaand zend ik u het afschrift van een verzoek aan het provinciehuis.
De tekst ervan staat onder deze brief en spreekt voor zich.
Ik verzond mijn verzoek naar aanleiding van een brief van u, ‘Middachten’ aan de leden van de gemeenteraad van Rheden. (dd 13 december 2011, ref. LM1112.1345.)

Het is mijn gewoonte om betrokkenen (in deze de afzender van de brief aan de leden van de gemeenteraad) zo enigszins mogelijk in kennis te stellen van mijn brieven als hun naam of hun functie daarin voorkomen.
Ik zond de brief overigens ook t.k.n. naar derden, met daarbij enkele woorden, samenvatting van mijn perceptie van de positie van de afzenders, als volgt:

“Waarde (geadresseerde),
Dit is het precies: ‘Fennema vivat, Middachten regnat in aeternum’.
(Leve Fennema, Middachten regeert in eeuwigheid)
Groet,
Joop Zijlstra”

Dat mijn woorden samen met uw brief door de geadresseerde op zijn website ‘politiekrheden.nl’ werden gezet was (nog) niet mijn bedoeling. Anderzijds betreur ik het laatste niet omdat het niet zelden goed is dat aan het licht komt wat aan handelen voor velen verborgen blijft.

Zo schreef ik heden aan de burgemeester van deze gemeente o.m. de passage: ‘De positie van Middachten stel ik aan de orde, oorzaak van de ingesleten feodale gedragspatronen in onze streken. Het voelt of we hier kwaadaardige grond onder onze voeten hebben.’

Het doen en laten naar eigen inzichten is overigens geheel aan u.

Mogelijke verwijten van mij daaromtrent treffen u hooguit indirect, in geval bestuurders in het openbaar bestuur ‘hun’ inwoners (van gemeente en provincie), als zijnde gelijkwaardigen, niet gelijk behandelen, zoals bepaald in artikel 1 van de Grondwet. Er zou geen onrecht zijn als àlle inwoners zich daaraan zouden houden.

Bestuurders zijn daartoe à fortiori verplicht.

Ik stel u van het bovenstaande in kennis, opdat men, bij vernemen van mijn strijd voor een goede zaak, mij niet kan betichten van strijd met gesloten vizier, anders gezegd van (verbale) strijd achter iemands rug om.

Met een vriendelijke groet.
J. Zijlstra te Ellecom.
========================

Van: Joop Zijlstra 
Verzonden: donderdag 15 december 2011 14:57
Aan: mailadres Prov. Gelderland
CC: mailadres Middachten

Onderwerp: Vraag

L.S.

In bijgaande brief, tweede pagina, is sprake van een private overeenkomst tussen Middachten en de Provincie. (Zie de gehele brief, eerder geplaatst op dit weblog.)

Graag zou ik een afschrift van de overeenkomst ontvangen en van eventuele bijbehorende geschriften.

Ik stel die vraag omdat ik een beeld zou willen vormen van de posities van beide instituten ten opzichte van elkaar.

Met dank voor de te nemen moeite,
en met een vriendelijke groet.
J.A. Zijlstra, Ellecom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten