Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

dinsdag 16 oktober 2012

Afdoening Brieven Veelschrijvers - reactie naar Gedeputeerde Staten


In reactie op het voornemen van Gedeputeerde Staten tot “Afdoening Brieven Veelschrijvers” schreef Joop Zijlstra onderstaande brief (dagtekening 13 okt. 2012) aan de plaatsvervangend commissaris van de koningin in de provincie Gelderland, dhr. J. Markink.
-------------------------------
Zeer geachte heer,

Mede namens Het Comité waarvan ik secretaris ben, meld ik u het volgende.

Uit perskringen vernam ik dat u ten aanzien van mij een bijzonder beleid wilt gaan voeren, afwijkend van de voorgeschreven behandeling van brieven c.a. van burgers.

U doet dat buiten mij om. Te elfder ure heb ik kennis kunnen nemen van uw bestuurlijke stukken op dit punt. 


Het heeft er alle schijn van dat ik op mijn eentje uw categorie ‘veelschrijvers’ vorm. Ik heb mij inderdaad veelvuldig tot u en uw diensten gericht over een inhoudelijke, voor mijn woonomgeving bijzonder belangrijke kwestie: uitwerking van uw verkeersplan ´Traverse Dieren´.

De reacties daarop van uw kant hadden veelal een hoog ´kluit-in-het-riet’ gehalte. De briefwisseling heeft inhoudelijk dan ook niet geleid tot wederzijdse voldoening.

Wat het verkeersplan zelf betreft zal de rechter en, in laatste instantie, de Raad van State het bestaande geschil wel moeten beslechten.

Waar het nu om gaat is dat u een discriminatoir beleid wenst te voeren ten aanzien van afdoening van brieven van een burger die zich serieus in de materie verdiepte en zich vervolgens, noodzakelijkerwijs keer op keer, richtte tot zijn bestuurders.

U hebt op 2 oktober te dien aanzien een besluit genomen en wilt dat, zoals uit stukken blijkt, bevestigd zien door (een uitspraak van) Provinciale Staten.

Ik zou u in ernstige overweging willen geven om uw besluit van dinsdag 2 oktober jl. te hernemen, en de procedure te onderbreken.

Ik ben overigens graag bereid met u te bespreken hoe u uit de blijkbaar bestaande moeilijkheden kunt geraken. Helaas werden eerdere verzoeken van mijn kant om in gesprek met u te komen, tot nu toe steeds door u afgewezen c.q. afgehouden.

Met hoogachting,
en met een vriendelijke groet,

namens het Comité,
(Drs  J. Zijlstra) 

i.a.a. de leden van het College van G.S.
cc.  de minister van binnenlandse zaken en
      de nationale ombudsman.

======================================
Begeleidend schrijven aan de overige leden van Gedeputeerde Staten
======================================

Geachte (overige) leden van het College van GS.

Bij deze ontvangt u van mij een afschrift van mijn brief aan de plv commissaris van de koningin.

Bespreekt u mijn schrijven a.u.b. in uw midden.

Nog dit. Ik heb respect voor de wijze waarop de projectleider van plan
Traverse Dieren de opdracht van zijn leidinggevende uitvoert.

U begrijpt dat ik wel ernstige vraagtekens zet bij het plan zoals dat er nu ligt.

Mij verbaasde het dat men mij onlangs de uitgestoken hand weigerde, voor de aanvang van een zitting van uw commissie van beroep..


Ligt het aan u voorgestelde te nemen besluit in het verlengde daarvan?

Ik reageer maar zoals ik dat meen te moeten doen. U gaat daar al of niet op in, zoasl u meent dat te moeten doen. Ik hoop op het eerste, om der wille van u.

Met een vriendelijke groet,
J. Zijlstra, te Ellecom
(mede namens Het Comité.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten