Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

dinsdag 29 januari 2013

Traverse Dieren - Zienswijze Comité - begeleidende brief aan Provinciale Staten van Gelderland

Klik op de afbeelding om te vergroten
Begeleidende brief aan Provinciale Staten van Gelderland bij de zienswijze van het Comité op het Inpassingsplan Traverse Dieren.

Door: Joop Zijlstra 

Bij dezen stel ik elk van u in kennis van de zienswijze van Het Comité op
plan 'Traverse Dieren', zoals bijgesloten, met in een 'nb' de  verklarende
tekst van de prent.
Mocht een van u of mochten meerderen van u een nadere toelichting willen hebben, dan ben ik graag bereid die te geven.


Geeft u vooral aandacht aan de laatste zin van puntje 5 van de zienswijze.

Het betreft de switch van projectontwikkelaar Twickel van een wooncomplex met 10 kostbare appartementen op Hof te Dieren, naar een zorgcomplex met 38 stijlvolle appartementen voor welgestelden van boven de 75.

De gemeenteraad van Rheden zal daarover in een informatieavond worden voorgelicht op 5 februari aanstaande.


Het College van B.& W. van Rheden had van de globale plannen al kennis
gekregen in het jaar 2010 omdat het medio dat jaar de bouwvergunning voor het genoemde wooncomplex - eerder verstrekt medio 2001 - introk op verzoek van Twickel.

Het wordt misschien wel tijd dat meer dan een enkeling van u,
volksvertegenwoordigers, zich in de kwestie 'Dieren Traverse' verdiept.
Ik zeg u de zaken maar vierkant, zoals u wel gewend bent van mij.

In dat verband was ik bepaald verheugd toen de leden van de commissie AFW uit uw midden het voorstel 'Afdoening Veelschrijvers' in november naar de prullenbak verwees. Ik spreek u daarvoor mijn waardering uit.

Eerder al, om precies te zijn in de morgen van woensdag 17 oktober, had plv. commissaris van de koningin, de heer J. Markink, mij telefonisch zijn
verontschuldigingen aangeboden, niet voor het malle voorstel als zodanig,
maar voor de omstandigheid dat mijn naam in dat verband was genoemd. Naar hij mij zeide was dat per ongeluk gebeurd. Schriftelijke bevestiging van dat excuus beloofde de heer Markink mij wel, maar die heb ik nooit ontvangen.
Dat verwonderde mij eerlijk gezegd niet, maar het deed mij ook glimlachen.
Als men dat laatste niet meer kan wordt men licht verdrietig, omdat de
ontwikkeling bepaald tragisch is voor de mensen in Dieren.
Plan ‘Traverse Dieren’ is in mijn ogen eensdeels een steeds doorlopende
comedie, maar gemeten naar de vorige volzin ook een tragedie.
Alleen dat zou voor u reden genoeg zijn om u er ernstig mee bezig te houden.
Zoals gezegd ben ik graag tot informatieverstrekking bereid.

Met een vriendelijke groet,
mede namens Het Comité,
van J. A. Zijlstra te Ellecom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten