Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 11 februari 2013

Schol (CDA) breidelt inspraak Joop Zijlstra bij Provinciale Staten

Albert Schol (CDA)
Joop Zijlstra werd bij zijn inspraak “Godallemachtig” in de commissie MIE (Mobiliteit, Innovatie en Economie) van Provinciale Staten door commissievoorzitter  Albert Schol onderbroken.

Zijlstra schrijft:

“Na de regel ´uit de eed´ van mevrouw Bieze, in de tweede alinea, onderbrak mij de voorzitter, de heer Schols, met het verzoek mij tot het onderwerp te beperken. Het leek hem blijkbaar te recht in de roos. Ik heb gezegd dat ik op zijn reactie was voorbereid. Ik had de tekst in menigvoud bij me en vroeg mevrouw Van de Leur (die van de tweet over het arresteren) mij te helpen met het uitdelen van de tekst.
Daarna heb ik uit het rijke arsenaal van tegenwerpingen tegen plan Traverse Dieren´ geput, vooral over het thema ´inwoners van Dieren slachtoffer van het particuliere belang van Twickel, verdedigd door de provinciale overheid´.
Natuurlijk was mijn inspraak wel to the point. Te to the point. Blijkbaar, als je tot het hart van onze bestuurlijk samenleven komt, wordt het met voeten treden van een afgelegde eed gewoonterecht.

Ik heb nog een vraag beantwoord over de stand van zaken bij mijn brief aan het O.M.Ik ben ingegaan op de vraag of ik met mijn term ´ritselen´ niet te ver was gegaan. Bij mijn uitleg daarvan werd ik ten tweede male door de voorzitter onderbroken.”

============================================== 
In een ingezonden brief aan NRC en Volkskrant schrijft Zijlstra o.a.:

“De berichten uit de Wielerwereld schrikken ons op? De bouwfraudeaffaire? Nu de voetbaltoestanden? Uit berichten over dat laatste valt me het woord ritselen weer op, een wedstrijd die is 'geritseld'. Waarom schrijf ik dit?

“…Over het onverkwikkelijke verkeersplan 'Traverse Dieren', met schadelijke gevolgen voor de mensen in Dieren en met overheidsvoordeel voor projectontwikkelaar Twickel, dat 'Hof te Dieren' in eigendom heeft.
Ik heb geen enkel belang bij de zaak, heb alleen te doen met 'slachtoffers'
inwoners van het dorp Dieren (gemeente Rheden).”

“…Een gewezen hoge heer in kringen van de Hoge Raad zei mij - in een gesprek met mij - dat de zaak van Reij pas door het O.M. Roermond werd opgepaktdat de zaak van Reij pas door het O.M. Roermond werd opgepakt nadat twee journalisten, door de krant in Limburg daarvoor lange tijd vrijgesteld voor onderzoek terzake, met grote artikelen kwamen. Toen kwam de zaak aan het rollen, waarna - weer jaren later - de aap uit de mouw kwam.

De aap kan men hier als het ware al in de mouw zien zitten. Hij is er bijna
uit. Journalisten hoeven alleen maar de gegevens te checken. Fluitje van een cent.”

"Die brief aan het O.M., zorgvuldig geadresseerd, bleek na een telefoontje
aan het O.M. van begin januari 'hoe het ermee stond?', zoek te zijn.
Men moet daar niet al te gauw iets van denken. De zaak is alsnog bij het
O.M. in behandeling, zo verzekerde men mij uit het O.M. onlangs. 
Ik ben
benieuwd."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten